"Storm i ett vattenglas, eller början på en viral hit?" - Starten på en ordentlig webnärvaro för BAR-deli!

måndag 1 juni 2009

Jag lovade ju att jag skulle dela med mig av vad jag har uträttat sen beskedet kom att jag och BAR-deli är en av de tio finalisterna i Affärschansen. Här kommer en kortfattad rapport:

- Skrivit ett svarsmail till Anders Andersson eftersom han bad mig formulera vad jag skulle göra med de 100 000 kronorna om jag vann dem. Jag och BAR-deli kommer bli presenterade på hans sajt Driva Eget inom 10 dagar, håll utkik!

- Skapat och lanserat BAR-deli's hemsida!! Jag har skapat denna "prelaunch-sida" för att få en viral spridning av visionen bakom och nyheterna kring min affärsidé och förverkligandet av den - kika in på en gång och skriv en hälsning i gästboken! Återigen använde jag mig av det suveränt enkla webverktyget weebly, precis som jag gjorde häromveckan med AllaKanJonglera-sajten. Jag kan varmt rekommendera weebly om du inte ännu har råd att kasta ut tusentals kr/många timmar av eget webbyggande. Nåt jag var särskilt nöjd med var att designmallen passade perfekt med den twitter-widget som jag klistrade in på sajten, praktiskt för ett visuellt blockmongo som mig! :)

- Skapat en "fan page" på facebook och fått mina fyra första fans! Klart att du också klickar in och visar din support på en gång ;)
(Observera att jag också passade på att fixa en kortare url - lite lättare att sprida länken "bar-deli-fans.notlong.com" än "www.facebook.com/pages/BAR-deli/81303128511?ref=nf", eller vad säger du?)

- Mass-sms'at min adressbok och fått massor av pepp och grattis tillbaka! :)

- Lyckats bli "ReTweetad" av ett gäng hjälpsamma människor på twitter trots mina kanske överentusiastiska länkbombningar... jättetack för er support, @ridderstolpe, @klaso, @gabrieljonsson och @cityrat59!

Sådär, nu var det läggdags för att få lite vila innan ytterligare en tidig morgon. Puh! Fortsättning följer...

Vänligen,
Niclas

blog comments powered by Disqus