"Hur du börjar tjäna pengar på nätet! Eller utanför..."

tisdag 29 juli 2008

Jag har lovat att berätta lite om "mina lukrativa projekt" i denna blogg. Detta kommer ske i korta rapporter när projekten startas upp eller når olika milstolpar.

Här kommer en presentation av två projekt som jag har startat upp samtidigt som denna blogg:

1. Infoprenorskap.se - Detta är en passionerad satsning! Bakom Infoprenorskap.se ligger en vision om att du (och alla andra) ska kunna ta dina unika färdigheter, erfarenheter och kunskaper och föra ut dem till en mottaglig marknad och tjäna pengar på det du brinner för - och en sådan utveckling vill jag hjälpa till med genom denna blogg! Ni kan vänta er mycket inspiration, konkreta idéer och praktiska tips från både mig personligen och andra infoprenörer som jag kommer presentera.

2. AllaKanJonglera.se - Jag upptäckte hur kul det var med jonglering för över tio år sedan. Men det är inte bara roligt, utan forskning har bevisat att jonglering också främjar utveckling i hjärnan - ökad kreativitet, förbättrad motorik och inlärning, utvecklad visuell förmåga - och dessa fördelar tänker jag sälja in till företag som letar efter roliga och enkla team-aktiviteter! Först och främst vill jag dock skapa en sajt som bjuder på nyttig information, så här kommer ni kunna hitta forskningsresultat, mina egna artiklar och länkar till annan intressant läsning om jonglering. (För stunden har jag dock lite problem med att få mina egna länkar att fungera, finns det nån därute med erfarenhet av wordpress som CMS för statiska sajter, som kan kika in och hjälpa till?)

Jag vill passa på att nämna några olika bloggar och sajter för dig som delar mitt intresse av att tjäna pengar. Kolla absolut in dessa!

Dan om e-handel - kunnig och framgångsrik kille, och generös! Han delar t ex med sig av gratis affärsidéer vid förfrågan :)

Brave People - case studys i livsstilsrevolutionära metoder - David är inte rädd för att själv genomföra vågade experiment för att uppnå häpnadsväckande resultat. Tänka utanför boxen = självklar del i en infoprenörs repertoar!

disruptive - making millions and making change - även här delas det friskt med sig av gratis affärsidéer. Hm, börjar vi skönja ett mönster?

Företagande.se - artiklar, tips, guider om försäljning, starta och driva företag, copywriting mm. En guldgruva till resurs, kolla in!

Hur jag blev rik - "Jag är inte rik än, men jag kommer bli". Ingen jante-anhängare här precis! :D Denna blogg handlar mer om långsiktigt sparande och investerande än entreprenörskap, men det är ju nödvändigt att veta vad man gör av alla pengar när man väl har jobbat ihop dem...

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

blog comments powered by Disqus