En första lägesrapport då...

onsdag 23 juli 2008

Morsning korsning.

Som utlovat kommer jag i varierande grad lämna ut mitt privatliv i denna blogg - här kommer nu min första post av den typen. Mitt högtidliga löfte till er läsare är att jag aldrig kommer posta inlägg med "dagens outfit", kändisspaningar från krogen och liknande dravel. Det finns två miljoner andra bloggar att läsa om det är sånt ni är ute efter.

Istället kommer fokus ligga på mer eller mindre vardagliga händelser i mitt liv - människor jag möter, sammanträffanden, spännande aktiviteter. Typ.

Så, vad är på gång just nu? Nästan allt är fixat inför Japan-resan och vistelsen där nere - bara jag kan fixa transfer från flyplatsen i Tokyo till Nagoya så är jag klappad och klar. Som sagt, första september bär det av. Blandade känslor inför hela grejen... å ena sidan är det en jättechans till ett sjujäkla äventyr att krydda mitt försenade studentliv med - plus att min japanska faktiskt behöver putsas och filas upp igen. Och så all fantastisk mat förstås! Men samtidigt innebär det ett ovälkommet (och fram till så sent som i februari helt oplanerat) avbrott i såväl viktiga relationer som egna projekt. Är det att ställas inför såna här tvångsprioriteringar som är att vara vuxen?

De senaste dagarna har jag ruschat igång det här med att regga domäner, köpa webhotell, kolla olika bloggportaler och tänkt ganska mycket på bizniz rent allmänt. Igår hade jag bjudit hem två goda vänner för fika och lite ömsesidig inspiration, idébollplankande och brainstorming. Först kom Thomas B som jag träffade för länge sen via Shortcut, och vi dryftade NLP (han är en av Sveriges mest erfarna och förmodligen skickliga NLP-utövare), bokplaner, psykoterapi och annat spännande. Efter det satt jag en stund med David och diskuterade spännande nätverksidéer som kan komma att växa fram kring hans bravepeople-initiativ samt andra möjliga samarbeten för framtiden. Att döma av responsen han har fått hittills på sin blogg verkar han vara på god väg mot en fin profilering i blogg-Sverige!

På fredag ska jag se The Dark Knight. Som fan av serier i allmänhet och "den mörkare sortens serier" i synnerhet ser jag verkligen fram emot filmen som har seglat in på imdb's förstaplats rekordsnabbt och slagit alla sorters biljettrekord! Kan nog komma en minirecension efter det.

Och på lördag blir det kajaktur i Brunnsviken med min Maria + kompisar. Bara det fina sommarvädret håller i sig!

blog comments powered by Disqus