Spansk kultur på svenska middagsbord och picknickfiltar i sommar?

onsdag 2 juni 2010

Ridderheims är ett intressant företag! Sen jag först började fundera kring min egen affärsidé Bar-deli så har jag inspirerats av hur Ridderheims har hjälpt till att främja och popularisera nya matkulturer med deras medelhavsinfluerade produkter ute i butikerna. Jag hoppas att jag har låtit mig smittas lite av deras matpassion och smarta tänk kring paketering och marknadsföring!

Nu igår var jag på en s k "spotting" anordnad av Ridderheims tillsammans med Spot And Tell. Spot And Tell (tidigare Tastecasting) är ett smart koncept som handlar om att skapa buzz för nya varumärken genom att bjuda in flitiga social media-figurer till trevliga events som man efteråt twittrar, facebookar och bloggar om. Grundaren Agnieszka är dessutom en väldigt trevlig, driven och mingelfrekventerande entreprenör :)




(Eftersom andra bloggare är MYCKET bättre än jag på att ta bilder så hänvisar jag till Allt blir bättre med bacon!, Receptomaten, Emma-Lou, Loppetoppan och Livet sett genom rosa glasögon för den som vill bli ordentligt suktad)

Syftet med just denna spotting var alltså att ge en marknadsföringsskjuts till Ridderheims nya satsning på produktlinjen Tapas Take Away - en samling av dryga fyrtiotalet kalla och varma smårätter som man kombinerar ihop efter eget behag till en mysig plockmiddag. Vem älskar inte tapas, liksom? Det blev ett väldigt trevligt event som började med en dragning av Patrik Brigander, kategorichef på Ridderheims, och fortsatte med vackert uppdukad buffé (jamen kolla bilderna då!) där vi fick testa många av läckerheterna.

Jag säger bara - HUR GOTT SOM HELST. Det här med smart förpackade och prissatta tapas känns som en självklar framgång hemma hos "svensson" som ju blir mer och mer av en matnörd. Jag kan bara säga "lycka till Ridderheims!" - som om det skulle behövas...

blog comments powered by Disqus